BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday 26 January 2012

Dugaan... (part 1)

Hye2...sapa sana ckp...hihi..mrapu plak dh..hari ni rasa nk cerita 1 kisah yg menyayat hati..ahhaii poyo aih...nk tau x kisah apa??kisah demam...hehe..mcm ni..minggu 2 adalah minggu untuk final assesment (around 9-13 january) utk subjek major jewelry...mmg dugaan yg hebat bg saya kerana tiba2 diserang demam yg sgt teruk...mula2 igtkn demam biasa..so just beli panadol and 100 plus...dgn harapan okaylah..tp lpas dua hari..demam makin teruk..kepala pening yg amat..sy pun call lah ibu saya bagitau..ibu pun tanya 'awat x pi klinik?sy ckp la dh bli panadol n 100 plus..(sbelum 2 ada jgk tibai mishy nisa punya panadol 4bijik..sem dpn aku gnti yer nis... =P)..dua hari lpas 2 badan pun dh makin lemah..skejap panas skejap sejuk...sungguhpun begitu..dgn sisa2 kudrat yg masih ada saya bgun jgk untuk siapkan kerja..nasib baik msa 2 ada pya..housemate yg tlg sy sama2 wt kerja...dia tlg saya solder2 apa yg patut..sy sgt terhutang budi dgn pya...dia byk tlg saya..saya rasa sgt segan time tu sbb pya byk tlg sy...saya x smpai hati biar dia tlg saya free2 saja...trus sy kuatkan diri bgun dan xhiraukan demam sy ni..klau dilayan demam ni mmg 1 apa pun xjadi...sambil2 pya tlg sy..sy pun sama tlg dia balik..kami tukar kerja..biasalah..setiap org msti ada kelebihan dan kekurangan..jadi kami sama2 lah tlg siapkan kerja masing2..pya tlg sy solder,sy tlg buatkan report jewel n seramic dia...barulah adil kan...hihi...walaupun demam n xlarat masa 2 tp hepy sgt dpt wt kerja sama2 dgn kwn2..msa 2 awi n mishy nisa pun buat kerja sama2...sgt sronok smpai terlupa diri tgh xsihat..hehe..sehari sebelum assesment...sy rsa pening n xlarat sgt2...hari 2 jugak nk pergi plating produk tp sy lgsung xde kudrat nk bgun..semalaman sblum 2 saya xtidur siapkan produk...lepas subuh sy pun trus terbaring...mishy nisa a.k.a anis bwk iqram sy pergi asses..pya n awi plak pergi asses seramic..yg tggal sy dan bella saja kt rumah....bella bancuh air teh suruh sy minum...hehe..sambil 2 saya tggu hana dtg ambik nk tumpang bwk produk g plating..bila hana smpai sy terketar-ketar bangun...hana dh tgu lama kt bwh...sory yer na..sbb lmbt trun masa 2..xlrat sgt..hehe...masa 2 suhu bdn sgt panas..smpaikan sy tersedar yg sy meracau sorg2 masa tidur...lepas bg produk dkt hana...sy trus naik n smbung baring...fikiran celaru masa 2..sy takut produk saya tercabut setting batu bila plating..sbb klau nk diikutkan sy nk pergi sndri kedai plating 2...takut punya pasal..sy call lini xbg plating produk sy..so xjdlah plating hari 2 dan hana bwk balik sy punya produk yg buruk 2..hehe...lpas 2 sy dh xtahan..mmg nk kena pegi klinik..sy tggu anis balik dan mntak dia hntarkan ke klinik uitm...bla bla bla bla...pot.pet.pot..pet...

*ni plak situasi kt klinik  uitm
doktor  : kenape dgn awak?
saya     : xtaulah doktor...demam xnak baik2 ni..sy dh la byk keje nk kena settle
doktor  : muka awak pucatlah..awak okay x ni?
saya     : pening ckit dktor..tp okaylah
doktor  : dh brapa lama awak xtido ni?
saya     : ntahla..byk mlm jgk..sy bkn xnk tido tp bila nk tido mata xnk pejam..insomnia kut
doktor  : awak msti slalu rasa seram sejuk time mlm n subuh kan...skrg ni..awk pegi     
               makmal..ambik darah dulu..lpas 2 dtg jmpa sy balik
saya     : sakit x doktor (smbil sengih2)
doktor  : sikit je..pergi dulu nti dtg balik ye

*lepas ambik darah ( tak sakit punnn... =) hehe )

doktor  : sy dh check darah awak...ada kuman dalam darah..
saya     : haa??sbb apa ye doktor ada kuman
doktor  : sy xdapat trace lg..mungkin ada pergi mana tempat awam..mungkin jgk alergic..
saya     : denggi ke doktor?
doktor  : boleh jd...tp jgn rsau xpasti lg pun..esok awk dtg ambik darah lg...skrg ni pun mmg musim denggi
saya     : esok sy ada assessment
doktor  : awak course ape?
saya     : art n design...sy buat jewelry..byk habuk ckit..ke darah sy ade kuman sbb byk main metal? (cuba sedapkan hati..hihi)
doktor  : hmm..mungkinlah..xpe esok mntak dgn pensyarah..dtg ambik darah lg..badan awk 2 lemah..patutnye kena rehat je..sy bg ubat dulu...jgn lupa dtg esok..ni sy bg kad  appoinment..tunjuk dkt lecturer..balik nnti rehat jgn buat kerja berat..
saya     : okay doktor

balik tu terus singgah pergi print lah...bli sup lah..dr pagi xmkn(sbenarnya byk hari dh xlalu mkn)hehe..nsib baik ada anis yg tlg itu dan ini..timekasih nis... hihi...smpai kt rumah trus mkn sup xsedap 2..mkn ubat n trus tido..kerja byk lg xsiap..yg pasti jewelcad mmg lgsung xbuat...xlaratnya pada masa 2 hanya tuhan yg tahu...lama jgk tertido..tekak sakit n segalanya sakitlah...wlaupun tido..dlm kepala ni duk rsau pkirkan kerja yg msih xsiap...pkul 10 mlm..sy gagahkan diri siapkan semua skali - report,tech.drawing randering,touch up sketches..sy xpdulikan rasa sakit sbb tkut keja xsiap..smpailah cerah berjaya jgk siapkan smua tp xperfect lah..produk plak xkilat..lap2 mcm 2 saja dgn brasso..sy dh sgt2 xlarat time 2..



                                        
nilah rupa produk sy yg xberkilat n buruk yg dibawa pada hari asessment
(pendant series)

sampailah time assesment...sy trus bgtau pn. nazirah keadaan diri sy masa 2..sy pun dpt la asses dulu..kiranya org yg first la (padahal sblum ni pun mmg slalu jd org first yg kna asses..hahaa)...smbil terbatuk time asses 2..sy mntak maaf dkt Pn Nazirah n Prof Alias sbb work sy xperfect..nsib baik Puan Nazirah memahami..n prof alias byk bg idea utk improvement..sy lega sbb xkena marah..hbis asses sy trus nk g klinik...zura tlg hantar time 2..mekacih zuraaa.. sy pun ambik darah lg...hari 2 sy jmpa doktor lain plak..doktor perempuan plak..kali kedua smbik darah m.a 2 lelaki..dia ambik darah sy xbetul kena urat agaknya..smpai lebam tgn saya..n jd lenguh semacam..doktor pun ckp ada bacteria infection dlm darah..hemoglobin sy lemah...darah rendah sbb kurang tido n kurang rest...darah yg kali kedua 2 trus di transfer ke hospital klang n smpai sekarang xtau result lg..dia pun tmbah lg ubat dkt sy..inilah buah tgn dr doktor yg sy dpt...


  Ubat yang complete untuk semua penyakit yang menyerang
pada masa itu

yg bertingkat2 tu ubat tmbah darah n utk stabilkan darah...sepanjang demam 2 saya langsung xda selera mkn...tapi sy mengidam burung puyuh time tu..pelik kan..lepas hbis assesment 2 masih ada 1 paper..xdapat balik jitra lg...masa duk tggu 17 hb 2 sy hnya baring..bgun mkn ubat dan tido...sy igt lg masa hri exam 2 sy batuk truk dlm dewan...ptg 2 jgk lpas exam trus sy balik Kedah..gotong royong pun sy xjoin sbb nk blik jumpa doktor kt jitra pulak memandangkan demam xbaik2 dan hospital klang lambat bg tau result darah sy 2..maaf ye kwn2 sy xjoin gotong royong kt bengkel 18hb tu..haha..yg plg best bila balik rumah timbang berat...wawww...turun 3kg...dr 49 tinggal 46 saja...hebat kan..hehe.. alhamdulillah la..bila balik rumah makin sihat dah..dan sekarang dh makin sihat cuma kena selalu beringat sbb darah msih rendah...overall,ada lg yg sy nk cerita sbnrnye..tp penat dh la..nti sy sambung lg ye..ckup dlu untuk first part ni..hihiii..... =)









2 comments:

  1. Replies
    1. hehe..tau xpe..nsib baik time pergi kenduri kau 2 dh sihat..klau tidak xsmpailah aku ke Johor... =)

      Delete